A cincea porunca

Preotul a mers sa inspecteze scoala din sat. Dascalul l-a informat ca toti copiii cunosc catehismul, cuvant cu cuvant.
- Il stiu ei, dar nu cred ca il inteleg, a spus preotul.
A inceput examinarea copiilor.
- Care este a cincea porunca? a intrebat preotul.
A raspuns timid, un baietel din primele randuri:
- Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta.
Preotul i-a cerut sa explice cum intelege el acest lucru. Dupa putina ezitare, copilul a inceput sa povesteasca aproape in soapta:
- Ieri, am condus un om necunoscut pe cararea care trece muntele. In drum am calcat intr-o piatra ascutita si m-am taiat foarte rau la picior. Omul m-a vazut cum sangeram si mi-a dat bani ca sa-mi cumpar pantofi, deoarece nu aveam pantofi. Am dat banii mamei ca sa-si cumpere ea pantofi pentru ca nici ea nu avea si eu puteam umbla mult mai bine ca ea.


Comentarii